Verzenden & Retour

Verzenden

Bruut verzendt alle bestellingen boven de €50,- gratis met DPD binnen Nederland, België en Duitsland. Wij berekenen dus geen verzendkosten vanaf €50,01.

Een bestelling geplaatst voor 18:30 uur op een werkdag wordt in principe dezelfde dag verzonden en wordt dan in de regel de volgende dag bij het bezorgadres door DPD aangeboden. Wij streven naar een zo spoedig mogelijke levering maar kunnen helaas niet garant staan voor de gestelde leveringstermijn van DPD.

De leveringstermijn van een product bedraagt maximaal 7 werkdagen indien het product op voorraad is op het aankoop moment.

Na betaling van uw aankoop zult u binnen 24 uur een mail ontvangen met daarin het track and trace nummer van DPD.

Retour 

Toch niet tevreden over je aankoop? Of is het stuk? En voldoet je retour aan onze retourvoorwaarden? Dan storten wij zo snel mogelijk de orderwaarde terug. De verzendkosten van de retourzending zijn voor eigen rekening.

Retourvoorwaarden

Als je een product wilt retourneren moet het aan de volgende voorwaarden voldoen:

  1. De retour wordt binnen de wettelijke 30 dagen na levering aangevraagd en verzonden naar Bruut
  2. Het product is in de onbeschadigde originele verpakking en verpakt in een verzenddoos of verzendzak
  3. Het product moet in originele staat geretouneerd worden, wanneer een product beschadigt en/of vies is, wordt de retour wel aangenomen maar wordt er €40,- aan boete ingehouden. Het resterende bedrag wordt naar de rekening overgemaakt waarmee is betaald.

Is retourneren gratis?

Nee, helaas hebben wij geen gratis retour service. De kosten van een retour zijn voor de klant. Verzend je retour altijd met een track & trace zodat je kan zien wanneer hij bij ons aangekomen is.

Wanneer krijg ik mijn geld terug?

Onze retouren worden vaak op dezelfde dag wanneer ze binnen zijn gekomen verwerkt.
Mocht het drukker zijn bij ons, verwerken we je retour binnen 7 werkdagen.
Nadat je een mail hebt ontvangen dat je retour is goedgekeurd word je geld binnen 24-48 uur teruggestort naar je rekening.

Is na 7 dagen je geld nog niet teruggestort?
Dan is je retour waarschijnlijk nog niet binnen gekomen. We willen je dan vragen je track & trace naar ons door te sturen zodat we je alsnog verder kunnen helpen. 

Ik heb met Klarna betaald, wat nu?

Als de Klarna factuur nog niet betaald is, vervalt de factuur. Hierbij betaal je enkel de 99 cent voor het gebruiken van Klarna. Dit zijn standaard kosten die wij niet van de factuur af kunnen halen bij een retour.

Mocht je je factuur al wel betaald hebben staat het geld binnen 24-48 uur weer op je rekening.

Let op!

- Wij hebben helaas geen gratis retourservice, de kosten voor het retouren zijn voor de klant zelf tenzij het pakket terug moet door een fout van ons, neem dan even contact met ons op zodat we je een label kunnen mailen.

- Gratis retourneren via DPD zonder dat je een label van ons hebt gekregen is niet mogelijk! Als je het pakket bij DPD afgeeft zonder een nieuwe label word het pakket terug gestuurd naar je eigen adres.

Ruilen 

Het direct omruilen van een artikel is helaas niet mogelijk. Om het gewenste artikel te ontvangen kun je een nieuwe bestelling plaatsen en de andere aan ons retourneren.

Retourprocedure

Volg de volgende stappen om een retour aan te vragen: 

  1. Ga naar bruut.nl en klik rechts bovenaan de pagina op het account icoontje.
  2. Login met je Bruut account of meld je aan met het emailadres waarmee je de bestelling hebt geplaatst.
  3. Zodra je bent ingelogd ga je naar Mijn bestellingen en bekijk je de order.
  4. Kies in deze order voor de optie retourneren.
  5. Voer hier een retour reden in en geef een korte uitleg van de situatie.
  6. Print vervolgens het retourformulier hier, vul het in en plaats deze in het retourpakket

Het is niet verplicht een retour aan te vragen, je kunt altijd je pakket retour sturen mits het aan de voorwaarden voldoet.

Vervolgens kun je de producten retourneren op het volgende retouradres:
 
Bruut B.V.
Concourslaan 23
2132 DH Hoofddorp

Nadat wij het product van je hebben ontvangen zullen we de situatie bekijken en je op de hoogte houden van de retourstatus.